יום שבת, 14 במרץ 2009

המכונה של קרן


הפעם הראשונה שפגשתי את קרן הייתה בתנאים מאוד לא אופטימאליים, במיוחד עבור נציגות המין הנשי. זה היה בטירונות. למרות שכולנו נראינו כמו חבורת יצורים ירוקים ומזיעים, קרן בלטה לי לעין. בכל פעם שהיה לנו רגע מנוחה, היא לא הפסיקה לדבר על בגדים אזרחיים, טיולים, אומנות, ושיחקה בשיערה כשהבעה חולמנית על פניה.

כמה שנים אחר כך, פגשתי את קרן באוניברסיטת ירושלים. היא סיפרה לי שהיא לומדת היסטוריה ויחסים בינלאומיים וגרה 'חצי במעונות וחצי בבית הוריה', בגבעת רם. לא יכולתי להתעלם מהסגנון האישי הקליל והנשי שלה. בכמעט 90% מהפעמים שראיתי אותה היא קישטה את עצמה בשמלות או חצאיות, לא בהכרח מהמיינסטרים.

בחרתי בקרן לחנוך את פינת הראיונות של "הקולב". וזו הייתה בחירה מצוינת. אני בטוחה שתיהנו מהפלישה לארון של קרן.

הדבר הראשון שראיתי כשנכנסתי לחדר של קרן בבית הוריה, זו הייתה מכונת תפירה של Zinger. מותג:)

מכונת תפירה בחדר השינה זה לא נוף רגיל בימינו. מאיפה קיבלת אותה?
זו הייתה מתנת חתונה מסבתא לאמא שלי. בבית שלהם היה נהוג לתפור הרבה. אותי אף אחד לא לימד, אבל אני טוענת שזה עבר אלי בדם:)

אז איך באמת התחלת לתפור? מתי ואיך למדת?
בגיל 6 התחלתי לתפור בגדים לבובות שלי. בכיתה ז' תפרתי לעצמי תחפושת לפורים. בערך באותה תקופה גם התחלתי להתעסק עם בגדים לעצמי. אני הבת הבכורה ואמא שלי באה מרקע דתי, לכן לא היה ממש מי שייעץ לי בענייני אופנה, לפחות לא בכל הקשור לבגד קצת צמוד או חושפני. מהר מאוד הבנתי שבגד יפה זה בגד שמותאם בידיוק לגוף שלי. אז התחלתי במלאכה! הצרתי ג'ינסים, תפרתי חצאיות. חוץ מזה, אני תופרת בשביל הכיף. זה מנקה לי את הראש.

קרן מנקה את הראש.


ליד המכונה, בשמלה ש"תפרה מחדש" אחרי שקנתה בשוק הפשפשים


איפה קונים בדים וחוטים?
זה לא סיפור. בירושלים בקינג ג'ורג' וליד רחוב יפו. בתל אביב בנחלת בניימין יש שפע! אבל לשם לא תמיד יש לי כח להסחב.

כמה זמן לוקח לתפור בגד? למשל שמלה.
טוב, אז למשל את השמלה הלבנה הזאת, תפרתי במשך 6 חודשים. אבל באותה התקופה הייתי סוגרת שבתות בצבא. זה היה שעתיים פה ושעתיים שם. זה גם לוקח לי הרבה זמן כי אני עובדת בלי תכנית. זה רעיון שמתפתח מעצמו. אבל כשיש לי זמן, זה עניין של כמה ימים.

בטח חברות שלך מבקשות ממך לתפור להן.
כל הזמן! (צוחקת:) אבל הן לא מבינות עד כמה זה פרוייקט מסובך לתפור משהו באמת איכותי. זה אינסוף מדידות. אני עובדת כמו אומן - זה בא לי כשיש לי מצב רוח. לפעמים אנשים שלא קרובים אלי מבקשים ממני, וזה פחות נעים. כמובן שלחברות קרובות אני אוהבת לתפור! אבל בתכלס, צריך להכיר אופי של בנאדם כדי לדעת מה באמת מתאים לו.


קרן בשמלה הלבנה שתפרה



רעיון שהתפתח מעצמו


אופנה של היום - מה יש לך להגיד? אוהבת? לא אוהבת? מה אוהבת?
אוהבת. המראה של הטייץ עם טוניקות ומגפיים זה חביב. אבל חובה לכסות את הטוסיק!! אף אחד לא חייב לראות איך אנחנו נראות בשעור התעמלות:)

באילו סוגי חנויות את מעדיפה את השופינג?
רשתות גדולות. אבל את רוב הקניות אני מעדיפה לעשות בחו"ל. אמנם זה קורה פעם בשנה, אבל הציפיה הארוכה שווה את זה. אני אוהבת לפנק את עצמי בחו"ל.

מה חשוב לך כשאת הולכת לקנות בגדים?
כמובן שזה יראה טוב! וגם כשאני רואה משהו שנראה טוב, אני שואלת את עצמי: "קרן את באמת תלבשי את זה?". אני למדתי בדרך הקשה. קניתי המון דברים מגניבים שבסופו של דבר לא לבשתי. אחת השיטות שלי עכשיו, היא לקנות דברים שהם סוג של גרסה שונה של משהו שכבר יש לי.

כמה כסף את מוציאה על בגדים / נעליים / אביזרים?
(צוחקת:) שואף לאפס! עד שאני מגיעה לחו"ל, אני קונה ברחוב יפו, בשיא הזול. משהו אופנתי, ככה שאני אוכל להעיף מהארון דברים שיוצאים מהאופנה בקלות ובלי להתרושש. חוץ מזה, אם קונים פריטים בסיסיים איכותיים, לא קשה להוסיף ולגוון עם דברים פשוטים יותר. אסור גם לשכוח שאני סטודנטית! התקציב מוגבל וצריך להיות יצירתיים!

יש לך איזשהו כלל ברזל בכל הקשור ללבוש?
בטח! אם זה קטן מידי וצמוד מידי - זה לא הולך לקרות!

ומה הסגנון האהוב עליך בבגדים?
בגדים חייבים להיות נוחים. אני אוהבת משהו קיצי, כיפי, לא צמוד! אני אוהבת את המראה של שמלות קיץ - זה מאוד נשי, פלרטטני, הבדים טבעיים ונעימים. במיוחד אני אוהבת להדגיש את הרגליים!




מדגישה את הרגליים.

אז מה לדעתך חשוב במראה של בחורה באופן כללי?
שתשדר שהיא מרגישה בנוח עם עצמה, שתשדר ביטחון! לא צריך לנסות להראות מה שאתה לא. בחורה צריכה ללבוש מה שהולם אותה. אם זה באופנה, אבל זה לא יושב עליך טוב - זה יראה רע בכל מקרה. הכי כיף זה להרגיש בנוח, וזה קורה כשאת יודעת שהבגדים שעליך גורמים לך להיראות כמו מיליון דולר.

יש דמות שהשפיעה עליך בבניית הסגנון האישי שלך?
זו תערובת בין מה שספגתי בחוץ לבין מה שאמא לימדה אותי.

כשאת הולכת למסיבה, תלבשי... סקיני ג'ינס או חצאית מיני, חולצה, מגפיים מגניבות ושיער פזור.


כשאת הולכת למכולת, תלבשי... בוקסר, חולצה וכפכפים.



את רואה את עצמך ממשיכה לתפור בעתיד? אולי לעצב?

לעצמי - תמיד. זה עושה לי טוב. אני נהנית לתפור, לעבוד עם הידיים. יש לזה ערך מיוחד.זה מאוד מספק. לא נראה לי שאני אעבוד בשוק התפירה והעיצוב - זה שוק קשה. זה לא בשבילי.








12 תגובות:

  1. קודם כל הבלוג נראה ממש טוב וngumc בטוב טעם!
    מאוד נהניתי לקרוא את הראיון עם קרן, הוא היה כיפי וממש מקצועי!
    תמשיכי לחטט בעוד ארונות ולכתוב על זה ואני אמשיך לחטט בבלוג שלך!!

    השבמחק
  2. ה-ngumci בתגובה הקודמת אמור להיות "מעוצב" :)

    השבמחק
  3. כל כך נחמד היה לחטט בארון של קרן ולהכיר את הסגנון שלה שממש מצא חן בעיני! זה נשמע כל כך מגניב לתפור לעצמך לבד בגדים, ולא רק לעצב אותם על דף נייר, כמו שאני אוהבת לעשות=) אם תהיה לי הזדמנות ללמוד לתפור במכונה כמו של קרן, אני אנצל אותה! בקשר ל"מראה של בחורה באופן כללי", גם אני- קודם חושבת על הנוחות של הבגד, ועל המראה שלו, ורק אז חושבת אם זה באופנה או לא. כי מה זה משנה אם הבגד באופנה ויושב טוב על בנות אחרות, אם עלי הוא לא עולה או שלא יושב יפה?!
    מחכה לביקור בארון נוסף... P:

    השבמחק
  4. הראיון מרתק - עשית לי חשק להתחיל לתפור בעצמי!
    דווקא חבל לך לוותר על התפירה קרן,זו עבודת סטודנטים נהדרת , אני בטוחה שבימים כאלה אנשים מחפשים בגדים מקוריים שנראים טוב במחיר סביר (ושניתן לייבש במייבש:) ) וההוצאות מינימליות!

    בברכת "יחי הטייץ, השמלה והמגפיים" :)

    השבמחק
  5. מי שבעד סדנת תפירה אצל קרן, נא להרים את ידה:)

    מסכימה איתך!

    השבמחק
  6. אינה - ברכות על פתיחת הבלוג שלך! הרעיון מקורי, מגניב, מרענן ויותר מכל - שימושי (:
    וקרן, גיבורת הפוסט הנוכחי - הכשרון והיכלת שלך יקרים מפז! תמשיכי לטפח את זה ולפנק את עצמך בבגד לפי דמיונך! אני נשביתי בקסמי השמלה הלבנה שהכנת, הרעיון כל כך מקורי, אוורירי (בדיוק כמו שאת אוהבת) ומלאכי! פשוט מקסים (: מסכימה עם הרבה מהדברים שאמרת לגבי הדברים החשובים במראה של אישה ולגבי נוחות של בגדים והסתירה שבין אופנה לבין בגד מחמיא לאישה ספציפית. כולי תקווה שיותר ויותר נשים תחשפנה (למשל דרך הבלוג) לתובנה שצו האופנה לא בהכרח מחייב ותסגלנה לעצמן סגנון ייחודי ומחמיא שיכלול בגדים לפי רצונן שלהן.

    השבמחק
  7. ליס, תודה רבה!
    ישנם בלוגים נהדרים שמדברים על אופנה במקצועיות רבה וצורה מיוחדת ומעניינת (למשל אלה הנמצאים ב"נבחרי הקולב"). ואני כמובן נוהגת להתעדכן בהם.
    אבל אני רוצה להציג צד נוסף, זה שלא מוכתב מלמעלה, אלא זה שמפורש מלמטה. האופנה בתוך הארון. וזה מעניין לא פחות!!

    השבמחק
  8. בלוג מקסים - שיהיה לך המון בהצלחה איתו

    השבמחק
  9. קרן היא יותר מסתם אופנה חולפת... :)
    (או משפט שנון ושיקי דומה...)

    השבמחק
  10. קרן היא מכונת אופנה מטורפת=))

    השבמחק
  11. אינוצ'קה אלף כל המון המון מזל טוב על פתיחה הבלוג, עליו עליתי בטעות :)

    שיהיה לך במון במון בהצלחה!

    הכתבה על קרן מאד מעניינת, זה ממש גרם לי לקנא בה, כי אני לא יודעת לתפור :( אולי רק לבובות...

    המון המון בהצלחה!!!!!

    השבמחק